Forum www.elitetoysoldiers.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Alternatywa dla Combat Armsa?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.elitetoysoldiers.fora.pl Strona Główna -> Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Szakal
Leader



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 17:00, 01 Gru 2013 Temat postu: Alternatywa dla Combat Armsa?

Witam ponownie każdego "Żołnierzyka" czytającego ten post Wesoly Nie ukrywam, że trochę wody w Wiśle upłynęło odkąd działaliśmy i słyszeliśmy się ostatni raz Wesoly Z tego co widzę to oficjalnie zakończyliśmy działalność w CA dokładnie 21.01.2012 ( http://www.elitetoysoldiers.fora.pl/informacje,3/przerwa-w-dzialalnosci-klanu-w-combat-arms,231.html) czyli za niedługo będą grooobe 2 lata. Nie ukrywam, że fajnie by było znowu "się spotkać" na TS'ie, pogadać, pośmiać się i przede wszystkim posłuchać co się pozmieniało u Was przez ten czas Mruga

Piszę ten pościk aby przedstawić Wam pewien tytuł zbliżony do Combat Armsa, w którego dość długo i namiętnie klikaliśmy Mruga Jeżeli nadal macie czas na giercowanie i nie znudziły Wam się klasyczne strzelanki to może będę miał dla Was ciekawą propozycję Mruga
Przechodząc do sedna, chciałbym Wam przedstawić i zaproponować grę typu FREE TO PLAY pod tytułem
WARFACE. Aby zachęcić wszystkich do zapoznania się z tytułem napiszę kilka słów na jej temat na podstawie własnych doświadczeń.

Gierka w Europie podobnie jak w USA i Turcji jest aktualnie w fazie Open Beta. Na rynku rosyjskim zdaje się, że działa od ponad roku. Warto zaznaczyć, że zdobyła tam niemałą popularność (w kilka miesiący 5 milionów graczy, link do artykułu: [link widoczny dla zalogowanych]) a przy tym "wygrała również plebiscyt na najlepszą sieciową produkcję roku".

Co do samej gry to pod wieloma względami... różni się od Combat Arms'a. Według mnie o wiele bliżej jej do Battlefielda 3 (w którego grałem przez +/- rok) niż do Combata, CS'a i wielu innych zbliżonych tytułów. Przede wszystkim w grze podobnie jak w BF 3 największy nacisk położono na współpracę w drużynie, podział na 4 klasy (jak w BF 3: medyk, szturmowiec, inżynier, snajper) w wielu rozgrywkach wymusza wręcz kooperację między graczami. I tak medyk leczy ziomków z drużyny, szturmowiec daje ammo, inżynier reperuje kamizelkę/pancerz a snajper... sobie po prostu strzela Mruga (nie ma dodatkowej fukcji jak pozostałe 3 klasy). Od razu warto nadmienić, że nie jest to czysta kopia sprawdzonych schematów z serii Battlefield, gdyż wspomniane klasy różnią się nieco broniami/wykonywanymi funkcjami niż w BF 3. Można by powiedzieć, że jest to pewien mix, pewna część wspólna. Wracając jeszcze do wspomnianej współpracy i do samej rozgrywki, tu (ponownie jak w Battlefieldzie 3) mniej liczą się statystyki typu kill/death a bardziej "cała reszta" czyli inne punkty np. za uzdrowienie, przekazanie amunicji dla ziomka z teamu czy też (i tu nowość) pokonanie wspólnie we dwoje ! wysokiej przeszkody, podniesienie partnera który został "oszołomiony" przez przeciwnika np. granatem. Gra odbywa się w "3 płaszyznach" czyli stojąc, kucając, leżąc; nowością w Warface są wślizgi ! Wykonując wślizg i jednocześnie zabijająć przeciwnika dostaje się 2 razy więcej pkt, czyli jest to bogatsza opcja niż klasyczne "hedziki". Muszę przyznać, że według mnie jest to dość oryginalne a zarazem dość fukcjonalne a często nawet i zabawne rozwiązanie. Z drugiej jednak strony również utrudnienie, z przyzwyczajenia celując w głowę, przeciwnik mało tego, że leży to jeszcze jedzie (na dupie) w pozycji leżącej WesolyWesolyWesoly

Zanim zacząłem grać w Warface'a (jakoś na przełomie lipca/sierpnia gdy gra była jeszcze w fazie Closed Beta) troszkę czytałem, szukałem informacji na temat tej gry. Co szczególnie zwróciło moją uwagę to podejście zbliżone do tego jakie jest stosowane z tego co wiem w World of Tanks. Mianowicie liczy się głównie zdobyte doświadczenie, level i ranga. Mimo, że gra jest F2P czyli wiadomo, kochane mikropłatności, to póki nie odblokujemy danej rzeczy i tak jej nie kupimy (!!). Potem mamy jedynie wybór czy kupujemy przedmiot za wirtualny czy realny cash. Gra jest oczywiście w fazie rozwoju i niewiadomo w którą stronę pójdzie ale z drugiej strony o czym wcześniej nie wspomniałem a powinienem, gra pochodzi ze studia Crytek (Crysis'y i te sprawy) i śmiga na silniku Cry Engine 3 (!) (oczywiście zmodyfikowanym, mającym rozsądne wymagania systemowe ale wyglądającym wg mnie spoko, ja do grafiki nie mam wiele do zarzucenia, może dlatego że w tego typu grach ma ona dla mnie drugorzędną rolę). Z tego co słyszałem Crytek ma poważne plany rozwoju gier F2P kosztem klasycznych, dlatego na początku tejże strategii nie mogą zniechęcić graczy do swoich aktualnych a co więcej przyszłych tytułów. Ponadto sami są twórcą jak i dystrybutorem gry, nie tak jak w Combacie, którym zarządzał NEXON (pośrednik) nastawiony tylko i wyłącznie na zarabianie pieniędzy. Tu odnosi się wrażenie, że strategia jest zupełnie inna o czym świadczy choćby (GFACE, z którym twórcy wiążą duże nadzieje) ale to już temat na inny czas.

Gra oczywiście ma pewne wady, jednak trudno lub wręcz niemożliwym jest znalezienie czegokolwiek bez wad. Tym bardziej, że gra jest w fazie rozwoju (Open Beta), ale warto również zaznaczyć, że twórcy ciągle pracują nad poprawą, usprawnieniem, ulepszeniem gry (nowe bronie, mapy, tryby gry). Co więcej w wielu kwestiach słuchają i wręcz oczekują uwag ze strony graczy.

Sporo czasu minęło ale przyzwyczajenia te same, troszeczkę się rozpisałem... a jakże MrugaMrugaMruga

Jeszcze tylko jako podsumowanie chciałbym zestawić, skonfrontować ze sobą wady i zalety Warface'a, który według mnie więcej ma tych drugich. Zapewne dlatego zainteresował mnie ten tytuł a teraz może uda mi się zainteresować nim Was. A trzeba przyznać, że ja jestem dość "wybrednym" graczem, konsumentem Mruga


Zalety:
* gra typu F2P osadzona we współczesnym świecie (bronie dzisiejsze, nie jakieś laserki i podobne duperszmity)
* rozsądne wymagania systemowe
* nacisk na współpracę (o czym pisałem u góry), podział na 4 klasy żołnierzy itp.
* sporo trybów rozgrywki (PvP - Player vs Palyer): Deathmatch, Team Deathmatch, Storm, Destruction, Plant the Bomb
* świetny tryb Co-operation (PvE - Player vs Enviroment), nigdy nie lubiłem klepać do botów ale moim zdaniem tu jest to świetnie rozwiązane), codzienna (!) rotacja map (czyli codziennie gramy coś innego, a nie jak w CA, raz na pół roku wprowadzili mapę na której wystarczyło najczęściej stanąć w jednym miejscu i klepać przed siebie) + współpraca między graczami dzięki różnym klasom żołnierzy (medyk, szturmowiec, inżynier, snajper); jednym słowem coś dla Giganta ale i nie tylko bo sam lubię na tym poexpić a przy tym z dobrym teamem fajnie się pobawić Mruga
* na ten moment brak haxów, może jest to spowodowane tym, że gra jest odpalana z przeglądarki choć wątpię, może jeszcze niewielkim zainteresowaniem, nie wiem ale przez 2-3 miesiące grania widziałem tylko jednego chamskiego haxa
* brak problemu licznych bugów i glitchy w grze (przynajmniej ja takowych raczej nie zauważyłem co w Combacie nie było większym problemem Mruga )
* poziom trudności samej rozgrywki, gra odbywa się "3 płaszyznach" czyli stojąc, kucając, leżąc do tego dochodzą jeszcze wślizgi co w całokształcie daje fajny efekt Mruga
* kilka drobnych nowości w rozgrywce, np. pokonywanie wyższych przeszkód tylko z pomocą kolegi z teamu, podniesienie ziomka z drużyny po niektórych obrażeniach (bez obaw nie jest to częste ani nagminne) czy też tuning broni w trakcie rozgrywki (zmiana celownika, założenie tłumika, granatnika itp. będąc już na mapie !)
* podział serwerów na Europę, USA, Rosję i Turcję (czyli w teorii ruskie i kebabowe haxy mają swojego Warface'a i niech od naszego trzymają się jak najdalej Mruga )
* podobnie jak w Battlefield 3 grając odblokowuje się pewne achievement'y (mała rzecz a cieszy) Mruga
* Warface niebawem ma otrzymać polską "regionalizację", gra o czym pisałem już wielokrotnie ma wiele podobieńst do Battlefielda 3, jeżeli dalej będą poprawnie "odbrabiać pracę domową" to zapowiada się również niezły dubing (w BF 3 był on według mnie naprawdę przekozacki, soczyste bluzgi nie latały bez sensu na prawo i lewo ale akcentowały bieżące wydarzenia a zarazem dodawały odrobiny humoru)... jestem dobrej myśli Mruga


Wady:
* odpalanie gry z przeglądarki (niestety na to narzeka wielu graczy, ale podyktowane jest to naciskiem na rozwój produktu Cryteka - GFACE); ja osobiście nie miałem i nie mam z tym problemu
* mapy w grze są dość małych rozmiarów (choć z drugiej strony to zależy od trybu rozgrywki a ponadto gra jest w fazie rozwoju więc z czasem na pewno się to zmieni)
* "hold/toggle aim and sprint", na ten moment narzucony jest tylko toggle aim and sprint, czyli wciskamy LPM lub LShift i jazda, aby wyłączyć musimy drugi raz nacisnąć (osobiście mocno mnie to wkurza... zresztą chyba nie tylko mnie); wato nadmienić, że ta opcja działała w Closed Becie po czym się popsuła Wesoly; niby pracują nad tym problemem (pisałem nawet do supportu) ale niestety nadal jest to irytujące
* dość żmudny i nieprzewidywalny system odblokowywania broni, dodatków i sprzętu dla naszego żołnierzyka
* na chwilę obecną stosunkowo niewielkie zainteresowanie tytułem, chyba spowodowane brakiem lub minimalną promocją gry; choć z drugiej strony cały czas jest to wersja Open Beta
* balans między klasami żołnierzy a broniami mógłby być lepszy (ale nad tym widać, że coś niecoś pracują wprowadzając nowe bronie, czasem kosztem innych itp.); jednak rozgrywka jest inna niż chociażby w Combacie, shotgun to shotgun, ma mega kopa ale tylko na krótki dystans, a snajperki to nie tylko broń która charakteryzuje się tym, że jest 1 strzał długo długo nic i dopiero drugi strzał itd; patrząc na to nieco z drugiej strony można tu się doszukać nawet większej realistyki !


To tyle ode mnie, zachęcam do zapoznania się w wolniejszej chwili z moją powyższą "lekturką" Wesoly a przede wszystkim z samym Warface"em bo według mnie warto Mruga A czy będzie to godna alternatywa dla Combat Armsa? Napiszę tylko tyle a może aż tyle, wszystko zależy od nas (graczy) jak i od Was samych (jako potencjalnych nowych graczy) a dalej to... czas pokaże Mruga

Zachęcam również do odwiedzin klanowego TS'a (namiary pod tym linkiem, mój post z 19 Wrz 2013: http://www.elitetoysoldiers.fora.pl/informacje,3/teamspeak,91.html) z Frikerem ostatnio gramy praktycznie codziennie, można nas spotkać na wspomnianym TS'ie w godz 20-23 Mruga

ZAPRASZAM WSZYSTKICH i mam nadzieję ponownie do usłyszenia i zobaczenia na polu bitwy... Żołnierzyki WesolyWesolyWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wanisz
asienaebaem



Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Gurny Ślunsk

PostWysłany: Nie 17:42, 01 Gru 2013 Temat postu:

Gdy dostałem smsa od Prezesa natychmiast rzuciłem wszystkie zajęcia Wesoly.
Ależ mi sie miło zrobiło widząc tak obszerny artykuł WesolyD
W tym momencie jestem już zarejestrowany i czekam aż... "preparing game data" xd

PS
Na TS zawitam na pewno Wesoly, tylko musze wymyślić jakiś tymczasowy mikrofon gdyż rozwaliłem tamten Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukaniu
Clan Member



Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Reszel

PostWysłany: Nie 18:04, 01 Gru 2013 Temat postu:

Witam wszystkich serdecznie. Zaczynając od tego iż mieliśmy 2 lata odpoczynku myślę podobnie jak Szaq, że fajną sprawą byłoby mniej lub bardziej wspólnie popracować nad jakimś tytułem... Nie powiem CA skradło moje serce i jeszcze do niedawna zdarzało mi się spędzać z nim wieczory skutkiem czego było wbicie Captain`a 1, ale jestem również otwarty na takie nowości jak powyższe Warface. Po prezentacji gry przeprowadzonej przez naszego elitanrego soldiera rodem z encyklopedii gier przyznam, że jestem skłonny obadać tą gierkę. Tylko aby nie było tak pięknie istnieje coś takiego jak złośliwość rzeczy martwych. Mianowicie muszę wgrać na nowo system, ale jako iż okazałem się naiwnym konsumentem, muszę przeprowadzić tę operację przez port usb (nie mam cd rom), dlatego potrzebuję trochę czasu na ogarnięcie tego problemu. W razie gotowości dam znać. I wiadomość do reszty, zaciskać poślady bo szykuję się dobra zabawa Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MustinPL
Clan Member



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Okolice Łodzi (dalsze) :P

PostWysłany: Pon 20:21, 02 Gru 2013 Temat postu:

No długo na to czekałem żeby znów coś się zaczęło dziać Wesoly Siemanko . Miło znów Was widzieć po 2 latach przerwy Wesoly Oczywiście piszę się na wspólne granie Wesoly choć mam maturkę w tym roku i troche nauki to przyjemność grania w takim teamie jest ważniejsza Wesoly W tym tyg ogarnę peceta i gre i widzimy się na jakimś meczyku Wesoly Pozdro Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szakal
Leader



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 18:58, 03 Gru 2013 Temat postu:

Panowie, powiem szczerze, że jestem MEGA POZYTYWNIE ZASKOCZONY Waszą reakcją. W dawnym składzie (tak naraz jak za najlepszych czasów) nie słyszeliśmy się blisko 2 lata a tu niecałą godzinę od umieszczenia postu i rozesłaniu do Was info, pojawiły się pierwsze odpowiedzi a chwilę później już siedzieliśmy w 5 na TS'ie. Natomiast po 2 godzinach już giercowaliśmy sobie we czwórkę w WARFACE'a Wesoly

Naprawdę, zainteresowanie postem, nową grą przerosło moje oczekiwania i coraz bardziej wierzę i dochodzę do wniosku, że EliteToySoldiers to nie tylko jedna gra, nie tylko kilka(-naście/-dziesiąt) wspólnie rozegranych meczy. Okazuje się, że to coś więcej, coś co trudno jest jednoznacznie nazwać i sprecyzować ale to "coś", ta specyficzna "więź" trzyma nas i pozwala cały czas wspólnie tworzyć świetny zespół.
Za to PANOWIE, ŻOŁNIERZYKI
MEGA SZACUN Uwaga Uwaga
I JESZCZE WIĘKSZE, MEGA DZIĘKI Uwaga Uwaga

MrugaMrugaMruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:15, 06 Sty 2014 Temat postu:

Mam pewien problem, prze tworzeniu żołnierza nie mogę wpisać swojej nazwy. Mieliście coś podobnego? Z tego co czytałem nie jestem jedynym który boryka się z tym problemem...
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 15:16, 06 Sty 2014 Temat postu:

to ja luku
Powrót do góry
Szakal
Leader



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 15:27, 06 Sty 2014 Temat postu:

Luku właśnie dzisiaj miałem się do Ciebie odezwać na skype'a - czytasz w moich myślach normalnie Wesoly
Coś tam słyszałem o problemie ale wydawało mi się, że już go ogarnęli. Spróbuj tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zresztą to jest polski portal i forum można tam czasem znaleźć ciekawe info. Jakby co dzisiaj wieczorem pewnie od 19-20 jakoś do 23 (czyli tak jak zwykle codziennie prawie) będziemy pykali, wbij na TS'a to może coś uda się pomóc Mruga

PS: Luku pewnie zapomniałeś hasła na forum, stuningowałem je po nowemu, lognij się i zmień na swoje. Póki co jest:
Lukaniu
lukaniu1
Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szakal dnia Pon 15:32, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukaniu
Clan Member



Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Reszel

PostWysłany: Pon 16:09, 06 Sty 2014 Temat postu:

Dzięki wielkie za ekspresową pomoc, poszło. Komentarz po niemiecku to jeszcze będzie mnie napędzało żeby lepiej grać bo szwabów nie trawię Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szakal
Leader



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/50
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 18:49, 06 Sty 2014 Temat postu:

Nie ma problemu, drobiazg Mruga
Mam nadzieję, że tytuł przypadnie Ci do gustu bo my ostatnio to już nie gramy a nap....my czyli ostro exp'imy by odblokować bronie, dodatki itp i właśnie powoli będziemy zaczynali młucić jakieś Plant The Bomb, jakieś sparingi, klanówki itp. Już trochę kontaktów załapaliśmy z polskimi i nie tylko polskimi klanami Mruga Także zmotywowany (na Niemców i nie tylko) strzelec przyda się jak najbardziej Wesoly

Jak masz jakiegoś ziomka-znajomka, który też lubi postrzelać zapodaj mu tytuł (reszta ekipy zresztą też może się rozejrzeć dookoła za kolejnym strzelcem Mruga ) może ktoś z dawnych NoBackpack?! Mruga
Mam nadzieję do usłyszenia (nawet i dzisiaj) lub w najbliższym czasie.

My jak już pisałem powyżej ostatnio gramy praktycznie codziennie w godz 20-23 Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szakal dnia Pon 18:52, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.elitetoysoldiers.fora.pl Strona Główna -> Informacje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin